Opt Out Adverteerders
Cookieless advertising voor Adverteerders
Behoud en verhoog het bereik van je advertenties in de cookieless era
Adverteer jij online (via display of online video)?
Dan loop je waarschijnlijk een groot deel van je bereik mis op dit moment, omdat mensen cookies weigeren.
Dit heeft meerdere oorzaken:
- Consumenten zijn zich vaker bewust van hun recht op privacy. 57% van de Nederlanders maakt zich zorgen over privacy (DDMA, Privacy Monitor 2021)
- De privacywetgeving is strenger geworden, waardoor het voor consumenten makkelijker is om advertentiecookies te weigeren. Officieel moeten alle websites waar advertenties getoond worden nu al een 'weiger alles' keuze aanbieden. Als deze keuze er is, weigert 85% van de bezoekers de advertentiecookies.
- Veel browsers spelen hier al op in door cookies iedere 24 uur te refreshen. Een aantal browsers blokkeren zelfs alle third party cookies op voorhand, waardoor deze niet te gebruiken zijn door adverteerders.
Maar: goed nieuws.
Je kunt jouw doelgroep bereiken met én zonder consent.
Als de bezoeker consent geeft, kun je targeten op persoonlijke informatie zoals bijvoorbeeld de locatie waar iemand zich waarschijnlijk bevindt. Bijvoorbeeld: een advertentie voor een sportclub kan getarget worden op de locatie van de ontvanger.
Als de bezoeker GEEN consent geeft, kun je met non-consent targeting alsnog relevante doelgroepen bereiken, door te targeten op context van de content die zij bekijken. Bijvoorbeeld: een advertentie voor peuterspeelgoed kan verschijnen in artikelen over hoe om te gaan met schermtijd voor je kinderen. Ondanks het feit dat je zonder consent weinig informatie hebt over deze persoon, weet je wél dat je op basis van context inzet op het juiste publiek. Targeten op basis van het weer of actualiteit kan ook. Zo kan een kledingmerk instellen dat advertentieruimte gevuld wordt met ads over regenjassen als het buiten regenachtig is. Of dat de zomercollectie getoond wordt als het kwik tot boven 20 graden stijgt.
Hierin kunnen wij een heleboel voor je betekenen. Zo kun je jouw display- of videocampagne bij ons inzetten met én zonder consent zodat je altijd optimaal jouw doelgroep blijft bereiken.
Opt Out Advertising kan online video- en display-advertenties op twee manieren aanbieden: via directe inkoop binnen ons premium netwerk, en via ons Demand Side Platform.
1. Directe inkoop binnen ons premium netwerk
Er zijn diverse interessante publishers aangesloten bij ons netwerk, waar jij advertentieruimte kunt inkopen. Wij regelen de verkoop van advertentieposities onder andere voor de nationale, regionale, lokale en niche titels.
Via ons premium netwerk leveren we je campagne uit voor een vast CPM tarief. Het netwerk heeft maandelijks meer dan 100 miljoen bezoeken op de pagina’s en we bereiken gemiddeld 10 miljoen mensen per week via de websites en de apps.
Benieuwd wat ons netwerk kan doen voor jouw resultaten? Wij denken graag met je mee en geven je advies op maat. Voor display-campagnes geldt een minimum campagnebudget van € 1.000,-. Goed om te weten: we werken met een speciale actie. Als je 20-50% van je campagnebudget inzet op display met IAB formaten, naast online video, verdubbelen wij de display-impressies.*
* deze actie is niet geldig voor Gambling organisaties
2. Gebruikmakend van onze Demand Side Platform
Via ons Demand Side Platform kun je zelf je programmatic campagnes inzetten bij Europese publishers. Je kunt je eigen domein-lijsten opstellen en bepaalde titels uitsluiten van de campagne. Bij deze optie zit je dus zelf ‘aan de knoppen’ en heb je controle over waar, wanneer en voor welke bedragen advertentieruimte wordt ingekocht. Je biedt in feite mee in een ‘veiling’ voor advertentieruimte op een pagina.
Binnen ons systeem heb je toegang tot zowel consent als no-consent inventory. Zo kun je direct het bereik vergroten en zorg je ervoor dat mensen die cookies weigeren, je boodschap alsnog te zien kunnen krijgen.
Wil je jouw campagne richten op specifiek relevante content? Dan is het goed om te weten dat onze context engine volledig geïntegreerd is, waardoor je met contextual targeting jouw advertenties specifiek kunt inzetten op content over een bepaald onderwerp, zoals Sport, Wonen, Politiek, Gezondheid of Gaming. In totaal zijn er meer dan 24 categorieën om uit te kiezen. Je kunt ook inspelen op het weer. Deze slimmigheden kun je zelf instellen.
Benieuwd naar ervaringen van onze adverteerders?
Bekijk onze cases.
Aan de slag met cookieless advertising?
Wil je meer weten over de mogelijkheden van cookieless advertising? Neem contact op met info@optoutadvertising.com of vul het onderstaande formulier in, dan komen wij hier snel bij je op terug.