August 15, 2024 by Linda

Met No-Consent Inventory Bereik Je een Cruciale, Vaak ‘Ongrijpbare’ Doelgroep

In onze whitepaper laten we zien hoe no-consent inventory je helpt om een belangrijke doelgroep te bereiken en je merk te versterken. Aan de hand van twee cases—over ABN AMRO en Gaslicht.com—wordt aangetoond dat de doelgroep die je bereikt met no-consent inventory leidt tot kosten-efficiënt, hoogwaardig webverkeer. Bovendien heeft het gebruik van no-consent inventory een positieve impact op bekendheid, merkvoorkeur en koopintentie.

Campagneresultaten Meten Zonder Persoonsgegevens

Op dit moment meten adverteerders het succes van hun campagnes vaak met behulp van persoonsgegevens. Maar, wat als je geen persoonsgegevens mag gebruiken? Momenteel weigert namelijk ruim 20% van de mensen het gebruik van hun persoonsgegevens voor advertentiedoeleinden.

Hierdoor ontstaat de urgentie om innovatieve methoden te ontwikkelen die de effectiviteit van campagnes meet, zonder gebruik te maken van persoonsgegevens. In de whitepaper "No-Consent Versterkt Je Merk" lees je hoe je met no-consent inventory je merk aantoonbaar kunt versterken.

Ontwikkelingen in de Markt

De vraag naar privacy-vriendelijke advertentieoplossingen groeit. Naast dat mensen steeds meer (online) privacybewust worden, wordt het ook steeds gemakkelijker om direct alle advertentiecookies te weigeren.

Sinds de invoering van de General Data Protection Regulation (GDPR) in 2018, zijn uitgevers verplicht om expliciet toestemming te vragen voor het gebruik van persoonsgegevens voor advertentiedoeleinden. Dit heeft geleid tot een groeiende hoeveelheid no-consent inventory. Naast een expliciete uitvraag moet het voor mensen net zo makkelijk zijn om alle cookies te accepteren als te weigeren. Hierdoor zien we steeds vaker een ‘weiger alles’-knop verschijnen op de eerste laag van de consentuitvraag.

Cookieloos vs. Consentloos Adverteren

Tot voor kort dachten we dat Google de third-party cookies vaarwel zou zeggen, maar in juli 2024 hebben zij laten weten deze te behouden in Chrome. Echter, heb je voor het gebruik van deze invoering nog altijd consent nodig.

Het is dus belangrijk om het onderscheid tussen cookieloos en consentloos adverteren te begrijpen. Consentloos adverteren is altijd cookieloos, maar cookieloos adverteren is niet per definitie consentloos.

Ondanks dat third-party cookies dus wellicht blijven, blijft ook het probleem bestaan dat een deel van de doelgroep niet akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. Het blijft dus noodzaak om als adverteerder te blijven kijken naar privacy-first alternatieven zodat je de volledige doelgroep kunt bereiken.

Download de whitepaper nu en ontdek hoe je merk kan profiteren van no-consent inventory!

Voor meer informatie en om de mogelijkheden van no-consent inventory te ontdekken, kunt u contact opnemen met Opt Out Advertising via info@optoutadvertising.com of middels onderstaand formulier.