Persbericht – 10 mei 2022
Rodi Media kiest Opt Out
Opt Out Advertising, sinds vorig jaar actief met vernieuwende no-consent toepassingen voor de online advertising branche, start een samenwerking met Rodi Media, een uitgever van lokale nieuwsplatformen.
Rodi Media heeft als missie om al het lokale nieuws toegankelijk te houden voor bezoekers van haar websites. Met inmiddels 29 titels is Rodi Media één van de grootste lokale nieuwsuitgevers van Nederland. De inkomsten uit online advertenties zijn een belangrijk middel om nieuws uit de regio, gratis, te kunnen blijven aanbieden.
Ter voorbereiding op een toekomst waarin online privacy strenger gereguleerd wordt, kiest Rodi er nu alvast voor om hun strategie aan te passen. Door gebruik te maken van de adserving-toepassingen van Opt Out Advertising kunnen zij de maximale inventory potentie blijven aanbieden aan adverteerders. Ongeacht of mensen akkoord gaan met advertentiecookies, kan Rodi Media nu ten alle tijden een relevante advertentie tonen.
Als bezoekers geen consent geven, wordt de relevantie gegarandeerd door specifiek naar de content en domeinen te kijken. Het nieuws is toegespitst op specifieke locaties, waardoor met behulp van de tekst uit het nieuwsbericht alsnog de best passende adverteerder uit die regio wordt geselecteerd. Op die manier blijven de online advertentie toepassingen interessant voor adverteerders, relevant voor de lezers en blijft (dankzij de advertentie-inkomsten) het nieuws bovenal toegankelijk voor iedereen.
“Door Opt Out Advertising kunnen wij een extra commerciële slag slaan door het benutten van de no-consent inventory en maken we stappen om beter voorbereid te zijn op de toekomst waar privacy-regelgeving steeds belangrijker wordt. Daarnaast is het operationeel gebruiksvriendelijk en staat Opt Out Advertising klaar met advies om de mogelijkheden zo goed mogelijk te benutten.” aldus Matthijs Malipaard, Commercieel directeur van Rodi Media.
In de eerste periode van de samenwerking ziet Rodi Media al direct dat er een nieuwe markt bediend kan worden met privacy-vriendelijke advertenties. Waar voorheen advertenties gericht werden op de specifieke locatie van de bezoekers, draait het nu veel meer om de inhoud van het nieuws. Op die manier krijgen nu ook de mensen die geen persoonsgegevens willen delen, alsnog een relevante advertentie te zien die past bij de omgeving van het nieuwsbericht.
De samenwerking met Rodi Media laat zien dat de oplossing van Opt Out Advertising voor diverse soorten uitgevers bruikbaar is. “Kijkende naar de eerste positieve resultaten van Rodi, hoop ik dat meerdere uitgevers het vertrouwen krijgen dat de toekomst er rooskleurig uitziet, ook zonder toepassingen van persoonsgegevens. Wij zijn ontzettend trots op deze mooie uitbreiding en vinden het fantastisch dat steeds meer organisaties de voordelen van onze technische toepassingen gaan ervaren,” aldus Tom van Bentheim, CEO van Opt Out Advertising.